La ubicació: un punt clau en l’èxit de la teva bugaderia autoservei

La ubicacio un punt clau en exit de la teva bugaderia autoservei

No totes les ubicacions tenen el mateix atractiu per al públic i, per això, trobem diferències considerables en el valor dels espais. Ara bé, l’elecció de la ubicació condicionarà gran part de l’èxit del teu negoci, perquè hi ha un gran nombre de variables relacionades amb l’emplaçament que hi repercuteixen. Vegem-les en detall:


La densitat del trànsit de la zona

Com més persones passin per davant de la bugaderia, més visibilitat i clients potencials tindrà el negoci. L’ideal és que el trànsit sigui d’unes 50 persones cada 5 minuts, tant a peu com en vehicle. I, per filar prim, si hi ha un semàfor davant, l’impacte augmentarà gràcies als segons d’espera de vianants o conductors. 

 

Alta densitat de població en la zona 

En el punt anterior hem parlat del trànsit, però cal que aquest aspecte vagi en consonància amb la densitat de població que viu a la zona on ubicaràs la teva bugaderia. No serveix de gaire que la zona tingui molt trànsit si té pocs habitants, per exemple. Per tant, com més elevat sigui el nombre d’habitants als voltants de la teva bugaderia, major serà el nombre de clients potencials.

 

Perfil de la població

Gran part de la teva clientela procedirà de les persones que visquin a la zona i, per aquesta raó, no pots obviar el seu perfil:

  • Rang d’edat

  • Posició socioeconòmica

  • Estil de vida

Si vols atraure aquest tipus de públic, la teva bugaderia hi haurà d’anar en consonància. Tampoc pots oblidar el perfil o el tipus de negocis als que pots prestar els teus serveis, com és el cas de restaurants i hotels (llençols, edredons, tovalles, tovalloles, etc.) 


Cost de l’espai

El valor de l’espai, els bens i els serveis variaran en funció de la zona i la ciutat on ubiquis la teva bugaderia. Cal tenir molt en compte aquest condicionant ja que influirà en els costos, però també en els ingressos que obtinguis. Aquesta variable econòmica tindrà un pes indiscutible a l’hora de decidir la zona on ubicar la teva bugaderia autoservei, així com en la realització de l'estudi de viabilitat que marcarà les possibilitats que té el negoci i quan recuperaràs la teva inversió. 



Seguretat i neteja 

També sembla raonable, però és primordial, que la zona on estigui ubicada la teva bugaderia sigui segura i estigui neta. 

  • Segura:

Perquè la gent pugui deixar la seva bugada sense por a possibles robatoris o que no estigui ubicada en una zona excessivament conflictiva. 

  • Neta:

Situar una bugaderia en una zona on els serveis de neteja són deficients no és la imatge més idònia pel teu públic. La neteja de la zona a nivell d’imatge i d’impressió és bàsica. Estem parlant d’un negoci relacionat al 100% amb la neteja i si la zona no aporta aquesta sensació, per molt ben pensat i desenvolupat que estigui el negoci, serà difícil que la clientela es decanti per aquesta opció. 

 

Aparcament 

Comptar amb zones d’aparcament properes, siguin públiques o privades, amb un temps de desplaçament des de l’aparcament a la bugaderia que oscil·li entre 5/7 minuts, és un punt a favor, ja que facilitarà l’accés a persones que no visquin a prop o que necessitin un vehicle per transportar la càrrega fins la bugaderia. 

 

Accessibilitat 

Si la vorera on s’ubica la bugaderia autoservei és ampla, preferiblement al voltant de 3,5 metres d’amplada, l’accés al local serà molt més senzill i la visibilitat augmentarà, així com el trànsit de vianants, gràcies a l'amplitud existent. 

Un altre punt a tenir en compte és la planta on s’ubica el negoci. El més favorable és situar-la en una planta baixa, amb fàcil accés des del carrer, i evitar elements com escales que puguin suposar barreres per la clientela. 

 

Visibilitat

Situar el local en una cantonada augmentarà la visibilitat de manera considerable ja que podrà veure’s des de més punts i estarà present en dos carrers diferents.

Aquesta visibilitat associada a la situació serà encara més gran si s’inclou el vidre com a element principal de la façana, que permeti que els vianants vegin l’interior i que això faci de crida i d’atractiu. També incloure cartells, senyals o indicacions al carrer ajuden al públic a fixar-se i trobar la bugaderia. 

Valorar altres possibles ubicacions

Per acabar, no es pot obviar la possibilitat d’ubicar la bugaderia autoservei en llocs que no siguin pròpiament un local a peu de carrer. Estem parlant, per exemple, de:

  • Centres comercials

  • Càmpings

  • Supermercats

  • Estacions d’esquí

  • Gasolineres

  • Hotels



La decisió d’escollir una ubicació per la teva bugaderia autoservei dependrà, en gran part, dels objectius marcats per al teu negoci i de l’estil que li vulguis donar. No és el mateix voler desenvolupar una bugaderia vintage que una sense un estil tan marcat. Les característiques del local que busques i el tipus de zona dependran d’això. Coneixedors de la importància que té la ubicació en l’èxit de la teva bugaderia autoservei, des de Girbau tenim la capacitat, com a proveïdors, de posar a la teva disposició el nostre servei d’assessorament en l’elecció del local i ajudar-te a trobar l'espai més idoni i que millor s’adapti a les teves necessitats.


Descarega guia: com obrir bugaderia autoservei



Utilitzem cookies per assegurar-nos que li oferim la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que l’accepteu.